Odżywka BCCA najpopularniejszy suplement wśród sportowców

Odżywka BCCA najpopularniejszy suplement wśród sportowców
Rate this post

Od dawna mówi się, że sam trening i prawidłowe odżywianie nie daje spektakularnych efektów. Dlatego producenci odżywek i preparatów dla sportowców zawodowo uprawiających sporty siłowe, choć nie tylko, co chwilę testują odzywki, których celem jest oczekiwane spotęgowanie efektów i szybsza regeneracja.

W jaki sposób wzmocnić efekty treningu? Środki, które wypada dołączyć do diety

Na masę zwykle stosuje się kreatynę i środki białkowe. Jednak do nich warto dołączyć aminokwasy, takie jak tauryna, L-arginina czy aminokwasy bcaa.

Czemu one służą i w jaki sposób je przyjmować?

Tauryna
Podstawową z właściwości tauryny, zwykle łączonej z kreatyną, jest wsparcie w regeneracji mięśni. Tauryna, jako aminokwas niebiałkowy, nie buduje białek mięśni. Poprawia jednak metabolizm tłuszczów, obniża ciśnienie, wspomaga pracę serca, zapobiega rozwojowi cukrzycy i zaburzeń wątroby a nawet dba o wzrok. Dla sportowców jednak liczy się najbardziej jej umiejętność hamowania katabolizmu w mięśniach i podwyższenie anabolizmu. Dzięki temu prościej budować masę mięśniową i odnawiać organizm po treningu. Zwykle tauryna dostępna jest pod postacią kapsułek, ale również jako dodatek do kreatyny czy preparatów z witaminami. Zalecana dla osób ćwiczących dość ciężko,więcej niż 3 razy w tygodniu. Odżywka BCCA 

Odżywka BCCA

Aminokwasy białkowe
To, jakie białko da efekty zależy od organizmu, stylu życia i stylu bycia a także treningu i diety. Białko przy konstruowaniu masy mięśniowej jest konieczne. Zwykle wybór dotyczy białka serwatkowego i BCAA. Pierwsze zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy powodujące wywoływanie efektów anabolicznych w organizmie po ćwiczeniach. Jest lekkostrawne i o dowolnych smakach, co ułatwia zazywanie suplementu. Niestety dla osób z nietolerancja laktozy jest nie tolerowane.

Kolejnym suplementem są BCAA. Te aminokwasy białkowe zbudowane są z trzech głównych aminokwasów – leucyny, waliny i izoleucyny. Dzięki temu |spowalniają|minimalizują|ograniczają|hamują} rozpad mięśni po treningu, ale również wspomagają zniwelować naddatek tkanki tłuszczowej. Niwelują także zmęczenie i obniżają odczucia bólu. Dlatego tak częste ich zastosowanie w sportach siłowych i ekstremalnych. BCAA należy przyjmować przed i po treningu.

Które aminokwasy białkowe wybrać?

Wymienione suplementy są dobrej jakości i uzupełniają białko w organizmie. BCAA oprócz tego wspomaga mięśnie przed urazami mikro, osłania przed wysiłkiem by w efekcie minimalizować ich katabolizm.

A co z L-argininą?

L-arginina jest aminokwasem który możemy uzupełniać w naturalny sposób spożywając produkty nabiałowe, mleko, mięso i produkty pochodzenia roślinnego. Z czasem jednak ludzki organizm zmniejsza produkcje tego związku, a suplementacja L-argininą jest pożądana z wielu przyczyn. Na przykład dla przyrostu masy mięśniowej, w wielu aktywnościach, dla bardziej lub mniej zaawansowanych. L-arginina podwyższa skuteczność odnowy potreningowej, wspomaga czynność nerek, przyspiesza gojenie się ran, czy też ogranicza proces starzenia i ma zastosowanie w detoksykacji organizmu. Dla kulturystów jednak największą zaletą jest jej udział w produkcji nowych komórek mięśniZatem wszystkie te aminokwasy białkowe okazują się konieczne. Decydując się na efektywną pracę treningową i budowę masy mięśniowej należy wzbogacić dietę ww. składnikami.

Jak brać BCAA i dlaczego warto to robić?

W dzisiejszych czasach trudno jest spotkać osoby, intensywnie trenujące, dla których dieta i plan treningowy są zadowalające. Przeważnie sięgają one po odzywki, których celem jest nie jedynie wspomaganie budowy masy mięśniowej, redukcja ale i dostarczenie wymaganych substancji, dzięki którym ustrój lepiej się zregeneruje i będzie miał odpowiednia ilość energii na kolejny trening. Jednym z popularnych suplementów diety jest odżywka BCAA. To właśnie aminokwasy rozgałęzione bcaa chronią mięśnie przed ich rozpadem, wspomagają ich budowę i baczą nad właściwym przebiegiem energetycznym organizmu.

Dla kogo mogą być i dlaczego przyjmować BCAA?

Zadaniem BCAA jest dostarczenie trzech z ośmiu aminokwasów rozgałęzionych (leucyny, waliny i izoleucyny) do konkretnej komórki mięśniowej. Odpowiadają za syntezę białek a także procesy naprawcze powstałych uszkodzeń mikro, powstałych w trakcie treningu. Aminokwasy te organizują wydzielanie hormonów anabolicznych. Niestety ludzki organizm nie jest zdolny tych aminokwasów wydzielić sam. Z zewnątrz dostarczamy je wraz z mięsem, produktami mlecznymi i odpowiednio przygotowanymi suplementami. Najlepsze odżywki bcaa zawierają przeważnie konieczne w cyklu treningowym witaminy.

Dla kogo?

Aminokwasy BCAA przeznaczone są dla osób, które regularnie uprawiają wiele sportów. Najczęściej siłowych, kulturystykę ale i crossfit, gimnastykę, lekkoatletykę, gry zespołowe. Dla fanatyków siłowni i sportów sylwetkowych BCAA należy przyjmować w trakcie, lub zaraz po treningu. Przyjmuje się, że dawkowanie bcaa w ciągu doby nie może przekraczać 20 g (10g BCAA na dobę to optymalna dawka, by zadziałała w organizmie). W licznych popularnych artykułach spożywczych do kupienia na rynku na 1 g odżywki przypada ciut ponad 0,8g właściwych aminokwasów bcaa Spożywanie dodatkowych racji aminokwasów ma znaczenie zwłaszcza podczas redukcji tkanki tłuszczowej. W okresie pracy nad mięśniami odżywka BCAA należy zażywać zaraz po przebudzeniu, kolejno przed treningiem siłowym i w trakcie ćwiczeń. Jeśli zaś trenujemy rano, odzywkę należy uzupełnić po obudzeniu, a przed treningiem zażyć wysokobiałkowa odżywkę. Działanie BCAA jest optymalne, jeśli stosujemy białko w okresie okołotreningowym. Wtedy gwarantuje nam to obniżenie katabolizmu, syntezę białek mięśniowych i skok odnowy połączone z dobrym samopoczuciem ogólnym. Odżywka BCCA 

Odżywka BCCA

Czy warto zażywać bcaa?

Testy dowodzą, że odżywki bcaa  dobrze wpływają na organizm trenującego. Stosowane z umiarem i zachowaniem norm pomagają budować masę mięśniową, ale i wspomagają redukcję. Oczywiście hobbistyczne uprawianie wspomnianych wyżej dyscyplin sportu, nie wymaga suplementów bcaa – dostarczamy je przecież w pożywieniu, tym bardziej, że aminokwasy w takiej formie to duży koszt. Suplementacja z udziałem bcaa ma wiele zalet. Przy właściwym zażywaniu nie zarejestrowano żadnych negatywnych skutków. Więc jeśli chcemy osiągać wyniki i pracować nad naszym ciałem, oprócz pozostałych odżywek białkowych, kreatyny i środków wspomagających przyrost masy mięśniowej należy sięgnąć i po aminokwasy rozgałęzione bcaa dzięki którym plan stanie się bliższy, a organizm będzie miał zagwarantowane wszystkie składniki konieczne w trakcie cyklu, odnowy i oczekiwanego funkcjonowania.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

 

Titan s Rage jest to przedtreningówka przygotowana we współpracy z kulturystami a także i specjalistami od żywienia. Jest to formuła, która pomoże Ci trenować mocniej i bardziej wydajnie . dzięki temu suplementowi zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda dziewczyna, a co najważniejsze będą dowodem Twojej pracy nad sobą oraz pokonywania następnych barier organizmu!

 

Najsilniejsza przedtreningówka >> ZOBACZ

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *