Odżywki na masę mięśniową jak szybko zwiększyć masę?

Odżywki na masę mięśniową jak szybko zwiększyć masę?
Rate this post

Każdy trening na masę stanowi obciążenie dla organizmu. Im większe natężenie treningu, tym więcej składników należy wyrównać. Szczególnie, gdy zależy nam na osiągnięciu sporych efektów.

Czy należy stosować odżywki na masę?

Aby nasz ustrój mógł sprostać narzucanym mu celom warto należycie zaplanować sam trening, ale i dietę, czy suplementację, bez której trudniej będzie osiągnąć cel. Na rynku w sprzedaży jest coraz więcej suplementów, których producenci przekonują o ich „super działaniu”. Na co zwrócić uwagę w trakcie planowania i jakie suplementy na masę należy stosować, a które bywają niepotrzebne?

Odżywki na masę mięśniową

Wszystko to zależy od celu, samego organizmu, intensywności i czasu, w jakim planujemy budowanie masy, albo redukcję.Stali bywalcy siłowni, którzy rozpoczynają efektywny trening zdecydowanie muszą zaopatrzyć się w odżywki na masę mięśniową, ale także białko, gainery czy odżywki witaminowe. Najchętniej stosowane są odzywki białkowe, które dostarczają obowiązkowy budulec mięśni, ale i aminokwasy BCAA. Spozywane w postaci płynnego szejka szybciej się wchłaniają i początkują potreningową regeneracje organizmu.

Oczywiście konieczne są i aminokwasy – jako BCAA dostarczają energii mięśniom wytężanym podczas treningu i działają anty katabolicznie. Stale popularna przy budowaniu masy, czy zwiększeniu siły jest kreatyna. Zwykły monohydrat, jeden z najtańszych jej rodzajów, daje możliwość całkiem szybko uzyskać efekty. Co ważne kreatyna przyjmowana bywa coraz częściej przy redukcji i skutecznie pozwala pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Istotne są także węglowodany uzupełniające, na przykład w postaci carbo, znikome zapasy glikogenu.
Oczywiście środki wspomagające muszą być odpowiednio dobierane, ale i stosowane przez ćwiczącego. Przed ćwiczeniami zaleca się przyjmowanie aminokwasów rozgałęzionych BCAA, po a nawet w trakcie ćwiczeń warto sięgać po węglowodany, kreatynę. Na koniec wspomagamy ciało stosując białko na masę.Oczywiście z czasem można rozbudować suplementację o kolejne odzywki wspomagające efekty, czy tez regenerację.

Odżywianie

Sama suplementacja to za mało, by uzyskać zawierzoną masę w sezonie. Należy pamiętać, by dostarczać codziennie, o w miarę tych samych godzinach tyle kalorii, by nadwyżka wykorzystana była do rozbudowy masy. Pierwszy posiłek należy spozywać do najpóźniej godziny od pobudki, kolejne co ok. 3 godziny. Łącznie 5-6 porcji dziennie. Należy jeść więcej, niż jest w stanie wykorzystać dziennie organizm. Nadmiar tkanki tłuszczowej można spalić podczas chociażby ćwiczeń cardio. Podstawą posiłków powinno być białko. Znajdziemy je w soi, ale również orzechach, których obecnie mamy mnóstwo (nerkowca, arachidowe, brazylijskie, migdały czy włoskie).

Trening

Prawidłowy plan treningowy umożliwia uzyskiwanie szybszych efektów. Aby struktury mięśniowe ulegały rozbudowie warto przemyśleć pracę w wolnymi ciężarami. Wtedy w aktywność angażujemy więcej partii mięśniowych, co pobudza do rozwoju. Zalecany jest również trening z wykorzystaniem zestawów wielostanowych, podczas którego aż 70% mięśni szkieletowych jest pobudzanych (idealnyokazuje się tu martwy ciąg chociażby).

Regeneracja

Strasznie ważna, a często zapominana przez amatorów sportów siłowych. Rozwój mięśni ma miejsce podczas odpoczynku. Bardzo ważny jest sen. Można pomyśleć o środkach wspomagających wzrost poziomu testosteronu. Odnowa i budowa masy mięśniowej będzie spotęgowana.

Podsumowując sama suplementacja nie przynosi widowiskowych wynikw naszej pracy. Warto zaplanować szczegółowy plan treningowy, zbilansowaną dietę, czas odpoczynku i suplementację, która w zależności od każdego trenującego może być różna, choć podstawą jest białko na masę, kreatyna i suplementy witaminowe. Przyjmowane właściwie z zaleceniami pozwolą uzyskać cel szybciej i bardziej efektownie, niż bez tych suplementów.

Dlaczego należy wspomagać ćwiczenia z odżywkami na masę mięśniową

5 ważnych powodów

Od dawna mówi się, że tylko treningiem trudno wypracować wymarzoną sylwetkę. Zwłaszcza, jeśli chodzi o sporty siłowe, właściwie dobrana suplementacja wzmaga efekty treningu i diety. Idealna odżywka na masę zapewnia również wytrzymałość i siłę i co istotne – w odróżnieniu od nielegalnych sterydów anabolicznych, jest dopuszczalna nawet wśród profesjonalnych sportowców. Przebadane i przetestowane przez wiodące laboratoria nie wykazują w większości przypadków działań niepożądanych. Odpowiednio dobrane i zażywane zgodnie z zaleceniami pozwalają nie tylko nabyć masy mięśniowej, lecz wspomagają wyrzeźbienie sylwetki.

Głównym budulcem masy mięśniowej są białka (proteiny). To, na jak wysokim poziomie utrzymywane jest w ustroju białko powoduje znaczny lub wolniejszy przyrost mięśni. Z analiz wynika, że białko serwatkowe jest przyswajane najlepiej. Suplementy na bazie soi dodatkowo zmniejszają poziom cholesterolu a białka sera, z uwagi na to, że uwalniają się wolniej – działają dłużej.Po zaplanowaniu treningu, diety i efektu, jaki zamierzamy uzyskać przychodzi czas na zakup suplementów, których głównym zadaniem ma być wspomaganie zwiększania masy mięśniowej. To nie jedyna zaleta odżywek. Potwierdzono, że suplementy na masę mięśniową dodatkowo uzupełnione minerałami i witaminami przyczyniają się do poprawy kondycji i wydolności przy zwiększonej częstotliwości treningów. Zapewniają tez niezbędne substancje, które nie są możliwe do uzupełnienia w jedzeniu. Do najczęściej wybieranych przez ćwiczących na siłowni sportowców odżywek można zdecydowanie zaliczyć odżywki białkowe, kofeinę, karnitynę, kreatynę i HMB. Nie bez przyczyny.

1. Niemal wszystkie dostępne na rynku suplementy dla sportowców są przebadane laboratoryjnie, a ich działanie w pełni znane i bezpieczne (o ile stosuje się zalecenia producenta).

2. Dobra odżywka na masę wspomaga wzrost mięśni i ogólnej wydolności organizmu

3. Odżywki na masę mięśniową pozwalają szybciej się regenerować czy nawet spalać nadmiar tkanki tłuszczowej

4. Podczas treningu i budowie masy konieczne jest konsumowanie większej ilości kalorii, co poprzez samą dietę może być niemożliwe. Tu z pomocą przychodzą wszelkie gainery, których skład to totalna bomba kaloryczna.

5. Odżywki na masę mięśniową stosowane z głową nie wywołują efektów ubocznych.

Odżywki na masę mięśniową

Oczywiście doszukać się można i wad suplementacji, niemniej jednak plusy przeważają minusy, które bywają efektem przedawkowania albo tez nieodpowiedniego przyjmowania określonych odżywek. Człowiek ćwiczących na siłowni buduje masę z kreatyną. Ta odzywka nie tylko przyspiesza wzrost mięśni, ale minimalizuje ich zakwaszenie a także rozpad białek po wytężonym wysiłku fizycznym. Spalanie tkanki tłuszczowej to zasługa CLA – masa mięśniowa nie ulega zmniejszeniu, a nadmierna tkanka tłuszczowa zostaje zredukowana. Oczywiście CLA można wyszukać w artykułach spożywczych, np. tłustym mleku, mięsie, serach. Batony białkowe oprócz dostarczenia organizmowi białka – budulca, dostarczają innych substancji mających wpływ np. na zwiększenie odporności.

Dzisiaj odżywki białkowe zyskują na jakości.Od lat udowodnione jest pozytywne działanie takich suplementów, bez których zbudowanie pożądanych efektów i idealnej sylwetki było by trudne, choć nie nierealne.

Titanodrol najsilniejszy środek na przyrost mięśni

Titanodrol to suplement diety na przyrost masy mięśniowej, który rekomendują bywalcy siłowni zwiększający wytrzymałość. Bez znaczenia czy dopiero zaczynasz ćwiczyć czy jesteś już doświadczonym siłaczem, który zażywał wiele odżywek a także suplementów. Titanodrol jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich osób pracujących nad swoją rzeźbą. Rankingi nie kłamią, przekonaj się sam!

Odżywki na masę mięśniową >> ZOBACZ