Odżywki na przyrost siły i wytrzymałość na treningach

Odżywki na przyrost siły i wytrzymałość na treningach
Rate this post

Koniecznym elementem działania każdego wielbiciela siłowni, nie pomijając planu treningowego i odpowiedniej diety, są odżywki. Żeby zbudować zaplanowaną masę mięśniową, zredukować tkankę tłuszczową, odpowiednio się zregenerować i przy okazji zapewnić swojemu organizmowi wszystkie wymagane składniki sięgają oni po kreatynę, aminokwasy rozgałęzione bcaa i taurynę.

Jak osiągnąć świetne efekty na siłowni?

Celem kreatyny jest zwiększenie ilości energii w mięśniach. Dzięki temu dopuszczalne jest ćwiczenie większym ciężarem i przyrost masy. Przeważnie łączy się ją z pozostałymi suplementami. BCAA to trzy podstawowe aminokwasy odpowiedzialne za niesienie „paliwa” do mięśni sportowca, w trakcie wysiłku fizycznego. Tylko jak brać bcaa? Zależy od tego, jaki rezultat  chcemy osiągnąć. Zabezpieczają mięśnie, w przypadku gdy spożywane są w czasie około treningowym, a przyjmowane w pozostałych porach dnia wspiera syntezę białek i niweluje szkodliwy kortyzol.Odżywki na przyrost siły.

Odżywki na przyrost siły

Innym aminokwasem wartym uwagi jest tauryna. Rewelacyjny środek na budowanie masy mięśniowej i w chwilach, kiedy brakuje nam siły do ćwiczeń. Tauryna ogranicza podczas wysiłku rozpad białek, zatem inicjuje rozrost mięśni. Z testów wynika, że tauryna przenosi aminokwasy i inne substancje odżywcze, niczym insulina, do krwi ułatwiając ich pobieranie.Co o suplementacji twierdzą fachowcy? Jasno podkreślają, że podstawą jest prawidłowe odżywianie i regularne spożywanie 5-6 posiłków na dobę, w tym pierwszy do godziny po obudzeniu ze snu. Suplementy muszą być uzupełnieniem diety – wówczas łatwiej będzie zrealizować cel.

Przed wyborem odzywek warto czytać i pytać. Rozmawiać z opiekunem, specjalistą czy farmaceutą na temat współdziałania, dawkowania, wyników i objawów niepożądanych.Żeby efekty były zauważalne dłużej trzeba dbać o precyzyjne planowanie treningów i zmienić nawyki żywieniowe. Przy zakupie suplementów nie można korzystać z niesprawdzonych sklepów i dostawców. Cena może być mniejsza, ale jakość i pochodzenie nielegalne.Oczywiście w trakcie treningów bardziej wytężonych i dodatkowej suplementacji trzeba zrezygnować z pokus, które nie tylko rozregulują działanie preparatów, ale mogą źle wpływać na organizm. Żeby nie wyrzucić w błoto pieniędzy warto być zdyscyplinowanym i stosować się do założeń.

Na pewno z czasem na rynku pojawiają się coraz to nowsze suplementy dla fanatyków siłowni. Można obserwować nowości w temacie, by wspomagać organizm w dochodzeniu do celu skutecznymi suplementami, lub modyfikować dietę o kolejne, np. glutaminę, ZMA, antyoksydanty, gainery. Sposobów jest mnóstwo, a wybór opierać się ma na naszych potrzebach i tym, w jakim okresie, na ile długo i jakim kosztem chcemy osiągnąć wymarzona sylwetkę. Warto podkreślić, że podstawowe suplementy jak aminokwasy rozgałęzione bcaa , kreatyna, białko serwatkowe albo preparaty witaminowe stanowić mają dodatek do diety. Większa ilość koniecznych substancji przyjmowanych w odzywkach jest możliwa do pobierania z pożywieniem. Oczywiście nie w tak dużych ilościach, ale zbilansowana dieta powinna dostarczać mniej więcej 1/2 wszystkich produktów wspomagających budowanie masy mięśniowej czy tez redukcji.

Jabłczan kreatyny – co trzeba o nim wiedzieć?

Jednym z najbardziej popularnych odmian kreatyny dostępnych na rynku jest jabłczan kreatyny. Jabłczan jest odporny na enzymy żołądkowe, a co się z tym wiąże – nie rozpada się na uboczną kreatyninę. Porównywalnie jak monohydrat kreatyny, jabłczan odpowiada za transport ATP (adenozynotrifosforan) do mięśni – to tam konieczna jest energia. Niestety nie jest to realne bez odpowiedniego „pobudzenia” mięśni, a zatem złożonego treningu. Poddawany badaniom jabłczan kreatyny pozwala budować lepszą jakościowo, w porównaniu z monohydratem, masę mięśniową. Zastosowanie jabłczanu w połączeniu wodą powoduje szybsze przyswajanie produktu w naturalnie panującym w organizmie środowisku wodnym. Substancja szybko rozpuszcza się w wodzie, dlatego taka forma jest wysoce wygodna.

Przyjmowanie

Zarówno monohydrat kreatyny, jak i jabłczan kreatyny muszą być przyjmowane systematycznie – wówczas efekty będą szybsze i spektakularne. Na każdym pudełku proponowane są metody użycia suplementów – warto przestrzegać zaleceń, choć badania potwierdzają, że niezależnie od godziny przyjmowania i faktu, czy stosuje się jabłczan kreatyny na czczo, czy w trakcie posiłku nie odgrywa większej roli. Najlepiej jednak zażywać kreatynę po treningu z racji większego „wysycenia” mięśni i skuteczniejszego pochłaniania przez nie kreatyny.

Istnieją różne teorie dotyczące dodatkowych składników, które potęgują działanie kreatyny. Nie bez znaczenia jest przyjmowanie jej z glukozą (bez względu na formę kreatyny jest wówczas lepiej przyswajalna przez ludzki organizm). W zależności od przyjętej strategii i pomysłu treningowego optymalna dawką jabłczanu kreatyny jest 5-10 g kreatyny na 24 godziny, w podziale na – do 3 porcji (gdzie porcja nie powinna przekraczać od 2 do 5 g). Oczywiście norma może ulec zmianie w przypadku różnych cech ćwiczącego, tj. masy ciała, postaci kreatyny i poziomu wysiłku w trakcie treningów i poza nimi).

Działania niepożądane

Skutkiem zbyt dużego spożywania jabłczanu kreatyny może być wytworzenie formaldehydu – związku toksycznego podrażniającego błony śluzowe całego przewodu pokarmowego, a w nadmiernym stężeniu również niesprawność serca, wątroby, nerek i ośrodkowego układu nerwowego. Oczywiście zmiany nie powstają, gdy przestrzegane są zalecenia i pauzy w przyjmowaniu, a także sprawdzanie stężenia formaldehydu. Rzecz jasna na skutek braku zdolności wiązania wody i trwałość cząsteczek góruje nad tańszym monohydratem. Dzięki tym właściwościom skutki niepożądane są rejestrowane u niewielkiej grupy zażywających jabłczan. W zależności od organizmu efekty widoczne są po kilku do kilkunastu tygodni i trwają dość długo. Odżywki na przyrost siły.

Odżywki na przyrost siły

Dlaczego jabłczan?

Zespolenie cząsteczek kreatyny z jabłczanem podwyższa poziom energii. Posiada wyższy stopień przyswajalności niż monohydrat na przykład przez co nie zanotowano podwyższonych problemów jelitowo-żołądkowych, a suplement umożliwia resyntezę ATP więc efekty są bardziej zauważalne i szybsze, niż w przypadku tańszej kreatyny. Cena jest odpowiednia do jakości, zatem można na swoim ciele przetestować jabłczan, żeby się o tym przekonać. Warto podkreślić, że obrany cel uda się osiągnąć poprzez regularne treningi, zbilansowaną dietę i dobraną do każdego z osobna suplementację.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

Titan’s Rage to przedtreningówka przygotowana w ścisłej współpracy z kulturystami a także i fachowcami od żywienia. To pecjalityczna formuła, która pozwoli Ci trenować mocniej i wydajniej . dzięki temu suplementowi zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda kobieta, jednak co najważniejsze będą dowodem Twojej pracy nad sobą oraz pokonywania kolejnych barier organizmu!

 

Odżywki na przyrost siły >> ZOBACZ