Szybki wzrost masy mięśniowej te suplementy warto stosować

Szybki wzrost masy mięśniowej te suplementy warto stosować
Rate this post

Natychmiastowy przyrost masy mięśniowej to cel wielu wielbicieli kulturystyki. Oprócz zamysłu treningowego, odpowiedniej diety i samodyscypliny wskazane mogą okazać się odżywki. Warto jednak pamiętać, że budowanie zdrowej masy mięśniowej zawsze wymaga czasu.

Wszystkie suplementy dzielą się na mniej i bardziej przydatne, w zależności od dobranego treningu i zamiaru, jaki chcemy osiągnąć. Beztłuszczowa masa mięśniowa zbudowana zostanie szybciej z wykorzystaniem głównych suplementów przeznaczonych dla trenujących na siłowni, zatem kreatyny, aminokwasów bcaa, węglowodanów, gainerów, ale i argininy, tauryny i aakg.

Po krótce warto poznać zasady ich działania.

Kreatyna jest chyba najbardziej rozchwytywanym suplementem dla sportowców. Głównym celem osób trenujących na siłowni i stosujących kreatynę jest przyrost masy mięśniowej. W sprzedazy jest wiele rodzajów kreatyny, choć uznaniem cieszy się od lat monohydrat i jabłczan kreatyny. Jak działa? Głównie zwiększa masę, siłę i wytrzymałość mięśni. Przyczynia się również do zatrzymania wody w organizmie. Kreatyna nie działa tak samo na każdego. Trzeba obserwować swój organizm by wiedzieć, którą wybrać i z którymi innymi odzywkami ją zestawić, by osiągać zamierzony cel bez skutków ubocznych.Szybki wzrost masy mięśniowej.

Szybki wzrost masy mięśniowej

Aminokwasy bcaa to fundament suplementacji w niemal każdej dyscyplinie sportu. Nie tylko mają wpływ na budowę masy mięśniowej, ale poza tym wzmaga wytrzymałość i wydolność, minimalizuje zmęczenie. W chwilach braku energii 3 podstawowe aminokwasy zawarte w bcaa spowodują powrót chęci do dalszego działania.

Węglowodany to podstawa diety sportowca. Rzecz jasna mnóstwo artykułów spożywczych jest bogatych w węglowodany ( np. warzywa, owoce, produkty zbożowe czy sery). Ale jednak skumulowane w odzywkach dostarczone będą tam, gdzie potrzebne, w konkretnych wartościach dostosowanych do planu treningowego i organizmu. Gainery uzupełniają kalorie w diecie opierającej się na budowie masy mięśniowej. Wtedy organizmowi należy dostarczyć więcej kalorii, niż jest w stanie spożytkować, a to jest mało realne, głównie przy wytężonym wysiłku fizycznym czy szybkiej przemianie materii. Pełnowartościowe gainery uzupełniają każde braki w ciągu kilku chwil.

Arginina nie do końca jest doceniana przez mało profesjonalnych siłaczy. Ale ten aminokwas stymuluje wytworzenie tlenku azotu odpowiedzialnego za poszerzanie naczyń krwionośnych, zatem i ułatwienie transportu substancji odżywczych do choćby mięśni. Do zwiększenia masy mięśniowej konieczny jest hormon wzrostu, który arginina podnosi. Wraz z witaminami C i E czy beta-karotenem mają działanie przeciwutleniające. Atutem jej jest wsparcie przy odtruwaniu organizmu, np. po sterydach czy ze zbyt dużej ilości białka.

Tauryna podwyższa budowę masy mięśniowej i pozwala wypracować {idealną|wymarzoną sylwetkę. Znajduje się w wielu artykułach spożywczych i na dobrą sprawę nie ma potrzeby jej dostarczania w opisanych suplementach. Jest w grochu, rybach, mięsie, serwatce czy ostrygach, energetykach. Dodatkowo tauryna wspomaga przemianę materii i poprawia wydolność organizmu. Badania dowodzą, że ma wpływ na stan ważnych narządów, chociażby wątroby.

AAKG jest preparatem soli kwasu glutarowego i argininy. Największa zaletą preparatu aakg jest rozbudowa mięśni i odnowa większe niż w sytuacji samej argininy. Wiąże się to z faktem połączenia alfa ketoglukaranu odpowiedzialnego za produkowanie energii z węglowodanów, białek i tłuszczów – budulca naszego organizmu. Więc aakg to środek dla osób chcących efektywnie rozbudować muskulaturę.

Jak można zauważyć dostępność mnóstwa środków, mniej lub bardziej naturalnych ułatwi odpowiednie dobranie suplementacji do planu treningowego i diety po to, żeby osiągnąć konkretne cele w krótszym czasie i na dłużej. Rzecz jasna niezbędne do tego są zaparcie i cierpliwość, które się opłacą. Z czasem sylwetka będzie wyglądała jak z czasopism teamatycznych. Warte poświęcenia.

Odżywka ma masę którą wybrać i na co zwrócić uwagę?

Kierunkiem osób trenujących na siłowni zwykle jest osiągnięcie konkretnych efektów – takiej masy mięśniowej, by zyskać nie wyłącznie siłę, ale i odpowiedni wygląd. Decydując się na cykl masowy trzeba odpowiednio się przygotować. Po pierwsze przygotowujemy wartościową dietę, plan ćwiczeń i dobieramy suplementację. Jakie substancje będą nam naprawdę wówczas konieczne?

Główna zasada rozsądnego cyklu na masę to tak dobrana dieta, by w pełni organizm przetworzył potencjał suplementów, które zamierzamy przyjmować. Musi opierać się na spożywaniu większej ilości kalorii, niż do tej pory, by organizm właściwie zmobilizowany produkował większą masę mięśniową. prawidłowo zestawiane posiłki to fundament, a suplementy to wyłącznie dodatek w procesie kształtowania sylwetki.
Konieczne suplementy

Najbardziej zjawiskowe efekty można osiągnąć przyjmując całkiem tanie suplementy na masę. Rzecz jasna nie obędzie się bez kreatyny. Przebadana i nazwana za legalny anabolik kreatyna powoduje przyspieszenie budowania tkanki mięśniowej. Początkowo nie ma po co przepłacać – wystarczy najtańszy monohydrat kreatyny, czy jabłczan. Odżywka białkowa to kolejny produkt którego misją jest „tworzenie” mięśni. Tzw. białko na masę nie łatwo jest dostarczyć do organizmu w powszechnych artykułach żywnościowych. Im wyższa masa ćwiczącego, tym więcej białka trzeba w cyklu dostarczyć organizmowi.

Warto więc zdecydować się na dobre białko na masę. Gdy nie mamy wiedzy w temacie trzeba poświęcić ciut czasu na lekturę specjalistycznych for tematycznych, czy stron o tematyce kulturystycznej i sugerować się składem i komentarzami użytkowników, bardziej obytych. Rzecz jasna inne białko na masę, a inne dla redukcji tkanki tłuszczowej. W białkach bowiem skumulowane są dodatkowe substancje, których celem jest na przykład przeciwdziałanie podjadaniu (kazeina – o najdłuższym momencie przyswajania), czy dla redukcji izobaty, czy też hydroizolaty. Do dzisiaj odzywki białkowe bazowały na serwatce. Teraz osoby mające problem z przyswajaniem znajdą suplementy roślinne, jajeczne, wołowe czy mleczne.

Przy cyklu na masę obligatoryjne wydają się być także preparaty węglowodanowo-białkowe. Tzw. gainer na masę to nic innego, jak jedzenie w proszku. Zawiera większą w stosunku do białka ilość węgli, zatem podwyższa kaloryczność produktu. Jest wskazany choćby dla sportowców z szybkim trawieniem, gdzie dostarczenie w ciągu doby organizmowi tysięcy kalorii może być mało prawdopodobne. Gainery skutecznie „zapychają” trenującego i dostarczają sporej ilości kalorii w jednym gryzie. Szybki wzrost masy mięśniowej.

Szybki wzrost masy mięśniowej

Jak wybrać gainer na masę?

Warto zwracać uwagę na skład. Najbardziej skuteczne są te, zawierające białko serwatkowe lub jajeczne i węglowodany złożone (choćby w postaci płatków owsianych) i proste, skrobiowe. Na myśl ćwiczącego przychodzi na pewno odzywka witaminowo-mineralna. Oczywiście jest zalecana, ale nie obligatoryjnie. Dieta sportowca dostarcza zbyt mało witamin i mikroelementów, których nie dostarczymy nawet w warzywach i owocach (zbyt modyfikowanych na potrzeby handlu).

Podsumowując nasz wybór w planowaniu cyklu na masę powinien paść na kreatynę, białko i gainery. Te suplementy na masę spowodują, że szybciej i efektowniej skonstruujemy masę mięśniową na miarę naszych oczekiwań, bez straty ich jakości i zdrowia.

Szybki wzrost masy mięśniowej >> ZOBACZ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *